چهار. مارس 19th, 2025

دکتر حمید میرشمسی ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز :

“نه به تصادف” تنها یک شعار نیست، بلکه تعهدی برای حفظ جان خود و دیگران است.

از آگاهی‌بخشی تا تغییر رفتار/تأثیر رسانه‌ها بر کاهش حوادث ترافیکی

با توسعه یافتن رسانه ها به زندگی مردم عامل آموزشی جدیدی نیز به زندگی مردم وارد شده است. رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با عموم مردم هستند. اقدامات پیشگیرانه در حوادث ترافیکی از طریق رسانه ها   می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد. سازمان های دولتی و خصوصی به منظور آموزش مردم در مورد این مشکل کمپین‌های آگاهی‌بخشی راه اندازی می کنند.

وی از فعالین عرصه رسانه خواست تا با بهره برداری  از قدرت رسانه‌ها  با هم به سوی یک جامعه ایمن‌تر و سالم‌تر حرکت کنیم و  با افزایش آگاهی عمومی و تغییر رفتارهای اجتماعی از طریق اطلاع‌رسانی مؤثر، به کاهش تصادف‌ها و حفظ جان انسان‌ها کمک کنیم.

By khabar

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *